De happy call…
verplicht iets??

Voor sommige verkopers een crime en soms ook verplicht door de importeur: de happy call. Na de aflevering nog een keer de klant bellen of alles naar wens is. Doe jij dit ook? Heb je al eens overwogen om hier een persoonlijke videoboodschap voor in te zetten? Het heeft veel voordelen en het kan je een hoop tijd schelen.

Tijdwinst 

Iedereen die wel eens zonder een afspraak vooraf met klanten belt weet dit: meestal krijg je ze niet te pakken. Wat doe je dan? Voicemail? Later nog eens bellen? Wat je ook doet, het kost altijd meer tijd. De kans dat je op het verkeerde moment belt is ook nog eens groot. Bellen ze terug, dan loop je weer het gevaar dat je net druk bent met iets anders. Daar schuilt één van de grote krachten van de persoonlijke videoboodschap. Je vertelt jouw verhaal op de video en die stuur je per e-mail aan de klant. Hij kijkt dan zelf jouw bericht op een moment dat hem uitkomt. Ideaal toch?

Nog meer tijdwinst

Wat nou als je toch de klant aan de telefoon krijgt. Als er vragen zijn dan krijg je die alsnog. Daar bel je uiteindelijk voor. De kans is groot dat je die vragen niet zelf beantwoord, maar dat je deze doorspeelt naar een collega. De hele vraag, of misschien zelfs meerdere vragen, moet je nu gaan samenvatten in een mailtje dat je aan je collega stuurt. Kost allemaal weer extra tijd, toch? Had je dit via de persoonlijke videoboodschap aangepakt, dan is de kans groot dat de reactie al in een e-mail staat. Dan is jouw werk ineens teruggebracht tot een simpele knip-en-plakactie. Scheelt weer een hoop tijd.

Everybody happy?

 

De importeur snapt dit trouwens ook. Video inzetten voor dit type klantcontact is inmiddels bij de meeste importeurs breed geaccepteerd. Dus waar wacht je nog op? Nog een laatste aanvullende tip: spreek je boodschap altijd in uit interesse in de klant. Start dus niet met ‘Hallo meneer de Vries, dit is uw happy call…’ Dat kan averechts werken!

Over VentaVid:

VentaVid heeft een video applicatie ontwikkeld waarmee autobedrijven gemakkelijk en snel een persoonlijke videoboodschap kunnen maken en versturen in hun eigen huisstijl. Mede hierdoor zien zij hun klanttevredenheid toenemen en de omzet vergroten.

VentaVid is toepasbaar in zowel sales als aftersales en werkt nauw samen met diverse importeurs. Meer weten? Stuur een e-mail naar kees@ventavid.nl dan leg ik in een video uit hoe VentaVid werkt.

Click here to subscribe