Kun je met passie meer auto’s verkopen?

“Zegt u het maar…?”

 

Terwijl de een na de andere toerist zich naar de toonbank toewerkte om de kleine lekkernijen alvast te kunnen bewonderen, werd ik verwachtingsvol aangekeken door de verkoper. Het kleine winkeltje was bomvol met toeristen en na lang wachten was ik aan de beurt.

 

Onderweg naar het centrum was ik al de één na de andere pralinewinkel tegengekomen. Hoe ga je als winkelier hier het verschil maken?, schoot mij te binnen. Bijna had ik ’s lands naam eer aangedaan door overal te kijken en te kijken, en, – je voelt hem al aankomen-, niet te kopen. Het was later op de dag, ik was op zoek naar een restaurant om wat te eten. Maar, na de zoveelste verleiding van al het chocolade, was mijn nieuwsgierigheid toch gewekt. Typisch een bekendheid in en van Brugge, dus dat moet toch wel speciaal zijn! Een klein stukje, net voor de smaak, dat was mijn voornemen.

 

“Doet u mij maar een stukje van deze”, was mijn antwoord.

 

Mijn verwachting was dat de man achter de toonbank zou doen wat ik vroeg.

 

“Komt u uit Nederland?”

 

Ongemakkelijk keek ik naar de wachtende mensen naast en voor mij.

 

“kijk”, ging de man op z’n Vlaams verder… “wij hebben verschillende soorten chocolade.”

 

Ja dat was mij ook opgevallen, maar ik bestel toch dit?

 

In korte tijd liep de man driftig achter de toonbank heen en weer en liet alle soorten zien, inclusief de bijbehorende uitleg.

 

En weer: “Zegt u het maar…?”. Nu triomfantelijk en trots. De chocolade kon ik nog weer staan, maar hij had het mij moeilijk gemaakt! Het was nog de strijd om ‘nee’ te durven zeggen.

 

“Proeven?”

 

En weer, voordat ik ook maar antwoord kon geven, brak hij een groot stuk af. In een winkel waar de maatstaaf voor de prijs een onsje is, voelt het alsof je een vermogen opeet. Tot mijn verbazing brak de man een tweede stuk af. “Dit is onze specialiteit”, zei hij vol passie. “Die moet u geproefd hebben.”

 

De strijd om het nee-zeggen was verloren. Ik kon (en wilde) niet anders meer dan een tas vol chocolade te kopen. Bijna vijftig euro lichter verliet ik zijn winkel, met een goed gevoel en de smaak van cacao nog in mijn mond!

 

Maak het verschil

 

 

 

Als autobedrijf hebben we ook dagelijks kijkers in de winkel. Online winkel welteverstaan. Ook in onze winkelstraat lijkt het erop alsof we allemaal hetzelfde doen: we adverteren allemaal een beetje op dezelfde manier, de opmaak van de offertes zijn vaak hetzelfde als de buurman, en als het tegenzit dan is de website…

 

Kijkers, kijkers… hoe ga jij het verschil maken? Als iemand ‘komt proeven’, hoe maak jij die koop dan onweerstaanbaar?

 

Wees authentiek

 

Passie is het antwoord. En een persoonlijke videoboodschap is een middel om je daarin te onderscheiden. Videoboodschappen maken het mogelijk om op een authentieke manier te communiceren met je klant.

 

Niet alleen om met enthousiasme de klant over de streep te krijgen, maar vooral om hem met een goed gevoel de deur uit te laten gaan!  En stel jezelf eens eerlijk de vraag: zou dat ook met een e-mail lukken?

” Enthousiasme en passie, zijn magische ingrediënten voor een succesvol verkooprecept. ”

Verkoop met passie

Ik zie vaak videoboodschappen voorbij komen van autoverkopers die vol enthousiasme zichzelf, het bedrijf en de auto verkopen. Met een persoonlijke videoboodschap brengen zij het autobedrijf thuis bij de klant

Zij zijn als de beste Vlaamse; ze doen niet wat de klant vraagt. Nee, ze geven méér! Een onsje antwoord, wordt een tas vol passie, service, aandacht en advies. Ze laten de opties zien en nemen de klant in hun video mee om te ‘proeven’ van niet één maar meerdere soorten.

Wees entousiast

En dan komt het moment dat je recept klaar is. Als je voldoende in je klant hebt geïnvesteerd, een proefrit, aandacht en interesse dan komt het gunnen vanzelf. Met video kun jij je passie en enthousiasme vandaag nog overbrengen naar je klant.

En dan is de verkoop van de auto gegarandeerd de kers op jouw taart!

Click here to subscribe