BMW Jer de Fonkert
Over het gebruik van Video in de Aftersales

Mijn naam is Dirk Jan Warner en ik ben service adviseur bij BMW dealer Jer de Fonkert in Numansdorp. VentaVid maakt voor mij het werk makkelijker. Met name in het verduidelijken van de gedane werkzaamheden die de monteurs doen. En de uitleg van de werkzaamheden maakt het voor mij met name makkelijker om het te vertalen naar de klant toe en daardoor een beter inzicht bij de klant te geven wat wij met de auto uitvoeren.

 

Op het moment dat de klant de video gezien heeft is het eigenlijk in eerste instantie een verrassing voor hem, het filmpje wat hij krijgt. Maar daardoor is het voor hem veel duidelijker dan dat wij hem aan de lijn hebben. En daarin merken we wel degelijk dat de klant het veel sneller begrijpt en daardoor veel sneller toestemming geeft voor werkzaamheden.

Wij halen met name uit de video hetgeen wat de monteur ziet. Voor ons op het technische vlak, de staat van de auto en de werkzaamheden die gedaan moeten worden. En soms ook de onderliggende tekst. Wij merken met name een stukje tijdswinst. Voor ons het feit dat de monteur gewoon meer aandacht aan de auto geeft, omdat hij ten tijde dat hij aan het filmen is extra geconcentreerd is die ene stap die ze meer moeten doen en daardoor beter hun werk kunnen doen en beter de auto in kaart kunnen brengen. Ik kan eigenlijk niet anders zeggen dan dat dit alleen maar als toevoeging werkt.

Click here to subscribe