Automotive Center Van Nieuwkerk

Over het gebruik van Video in de sales

Goedendag, mijn naam is Dave van Nieuwkerk. Commercieel directeur van Automotive center van Nieuwkerk. Honda, Mazda en Nissan in Hilversum, Mijdrecht, Alphen aan den Rijn en Amsterdam. Wij gebruiken ondertussen al 2 jaar Ventavid in alle vier onze vestigingen voor alle merken en wij gebruiken het vooral voor het opvolgen van onze online leads.

 

Er gaat steeds meer via het internet tegenwoordig, en wij willen toch een klik met de klanten creëren. Door het gebruik van video krijg je een vertrouwd gevoel bij de klant, en als de klant dan uiteindelijk binnenkomt weet hij of zij ook direct bij wie hij moet zijn en met wie hij of zij gesproken heeft.

De conversie van leads die opgevolgd zijn met video in vergelijking met leads die niet opgevolgd zijn met video is veel hoger. Belangrijker is dat een klant eigenlijk altijd reageert. Je hebt vaak dat je na een online lead niks meer hoort van een klant, maar met video voelen klanten zich toch een soort van verplicht om contact op te nemen.

Voordat wij begonnen met Ventavid hebben we lang nagedacht van: “”Hoe kunnen we iedereen hierin meekrijgen”, alle collega’s. Dit aangezien het toch iets heel nieuws is, maar het blijkt enkel een kwestie van doen. Inmiddels gebruiken alle verkopers het met veel plezier.

Ventavid heeft ons hier goed bij geholpen. Ten eerste door de app, die heel goed te bedienen is door iedereen. En ten tweede ook de persoonlijke begeleiding die vanuit Ventavid naar onze collega’s is om een extra stimulans om met video aan de slag te gaan.

Eigenlijk vind iedereen het leuk, en als je een nieuwe collega aanneemt is het altijd weer even wennen. Maar aangezien alle collega’s het gebruiken wordt hier snel in meegegaan. Iedereen gebruikt het met veel plezier.

 

 

Click here to subscribe