Wat is mijn auto waard?

Hoe motiveer ik de klant om naar mijn showroom te komen? Hoe zorg ik ervoor dat hij reageert op mijn voorstel en hoe kunnen wij ons onderscheiden?

 

heeft

Hoe motiveer ik de klant om naar mijn showroom toe te komen? Of… hoe zorg ik ervoor dat hij reageert op mijn voorstel? Hoe kunnen wij ons onderscheiden? Bekende vragen voor de autoverkoper.

Je volgt dagelijks veel leads op en merkt dat de reacties minimaal zijn. Jouw klant is steeds lastiger te bereiken. Vaak is het de prijs die doorslaggevend is en bepaalt of de klant je showroom wel of niet bezoekt. Herkenbaar?

 

Showroombezoek neemt af

Klanten oriënteren zich online en raadplegen eerst veel verschillende bronnen op internet. Het gevolg: het showroombezoek neemt af. Je moet de klant echt overtuigen om naar jouw showroom te komen. Je krijgt vaak de vraag “wat is mijn auto waard?” en stopt veel energie in het opvolgen van leads.

De showroom thuis bij de klant

Hoe zou het zijn als dit makkelijker gaat, als dit je minder energie zou kosten? Hoeveel tijd zou je dan vrij kunnen maken voor andere zaken?

En bedenk eens: hoe zou het zijn als de klant – voordat hij in de showroom komt – jouw bedrijf kent en je zijn vertrouwen al heeft gewonnen?

 

Verstuur persoonlijke videoboodschappen en laat de klant zien wat de meerwaarde is om bij jou te kopen. Je kunt je op deze manier onderscheiden van de concurrentie en online het vertrouwen van de klant winnen door middel van een videoboodschap!

Resultaat is een hogere conversie op jouw leads. Je houdt meer marge over en maakt het verkopen van auto’s weer persoonlijk. Zo kun je met passie en enthousiasme de meerwaarde van jouw bedrijf en product overbrengen op de klant!

“Resultaat is een hogere conversie op jouw leads. Je houdt meer marge over en maakt het verkopen van auto’s weer persoonlijk. ”

Mijn naam is Kees Oldenhage, mede oprichter van VentaVid. Jaren geleden – toen ik zelf auto’s verkocht – begon ik met het versturen van persoonlijke videoboodschappen.

Gevolg: geen onbeantwoorde mails meer. Klanten reageerden direct! En verrassend genoeg kwamen klanten weer van de bank af en naar de showroom.

Honderden opnames verder werd er mij iets duidelijk. Video boodschappen brachten mij weer terug bij het hart van de automarkt: persoonlijke verkoop bij de klant ’thuis’. Mijn passie voor autoverkoop kon ik weer een richting geven. Zo werd VentaVid een feit.

Om mijn succes te delen en je te helpen om met passie en enthousiasme videoboodschappen te maken, geef ik met groot plezier de training ‘Meer verkopen met video’, waarbij kennis, inzichten en best practices worden gedeeld.

Ook geef ik wekelijks een groot aantal VentaVid gebruikers feedback op hun video’s en krijgen gebruikers persoonlijke begeleiding. Vanuit de praktijk weten we wanneer en hoe jij je video het beste kunt inzetten voor maximaal resultaat. Want daar gaat het uiteindelijk om; met meer plezier meer verkopen aan tevreden klanten. Met VentaVid lukt dat, ga daarom #aandeslagmetvideo

Video tips

Lees de laatste blogberichten van VentaVid.

Hoe creëer je vertrouwen bij een werkplaatsklant?

Hoe creëer je vertrouwen bij een werkplaatsklant? Merk je weleens dat een klant twijfels heeft bij de werkzaamheden die je verricht aan zijn auto? Dat hij de reparatie wel erg duur vindt? Of misschien wordt je ermee geconfronteerd dat klanten reparaties vaak...

Lees meer